Vertrek meteen via de Dockx app

Vertrek via de Dockx app, open het voertuig met je smartphone

Download, registreer en vertrek binnen 5 minuten

Geen gedoe meer met wachtrijen en beperkte openingstijden. Vertrek op elk gewenst moment, 24 uur per dag, 7 dagen per week. In slechts een paar klikken ben je klaar voor vertrek.

24/7 beschikbaar

Vertrek wanneer het jou uitkomt, altijd en overal.

Open met je smartphone

Open het voertuig eenvoudig via de digitale sleutel in de app.

51 locaties

Altijd een voertuig dicht in de buurt.

Transparante prijzen

Weet op voorhand exact hoeveel het je zal kosten.

Telefonisch bereikbaar

Altijd dag en nacht telefonisch bereikbaar.

Zo huur je je verhuis- of bestelwagen 

Het is zo eenvoudig.

Download de Dockx app

Via de App Store of Google Play. Of reserveer via de website.

​​​​​​​Registreer gratis en snel

Geef je persoonlijke gegevens, rijbewijs en ID in. De verificatie gebeurt meteen.

Reserveer eenvoudig een voertuig

Reserveer op een locatie naar jouw keuze, voor korte of lange termijn.

Vertrek zonder zorgen

Open het voertuig eenvoudig met je smartphone.

Wat schrijven anderen over ons?

Zeggen dat duizenden tevreden klanten je voorgingen klinkt wat vreemd uit onze eigen mond, dus laten we liever onze reviews en Trustscore spreken. Lees wat zij van onze app vinden.

Voertuigen

Kies het voertuig dat het best bij jou past. Vind je niet wat je zoekt via de app? In onze Dockx Service Shops kan je terecht voor de verhuur van het volledige aanbod voertuigen.

Mini Van

Interieur (lxbxh): 243 x 165 x 122 cm

Mega Van

Interieur (lxbxh): 326 x 178 x 184 cm

Easy Box

Interieur (lxbxh): 432 x 210 x 210 cm

Locaties

Haal je voertuig op in een Dockx Pick-up Point in jouw buurt. We werken met vaste standplaatsen, dit wil zeggen dat je jouw voertuig na de huurperiode terug afzet op dezelfde locatie.

Klaar voor vertrek?

Download de app

Dockx Service Shop medewerker

Word je liever persoonlijk geholpen?

Vind je niet wat je zoekt of word je liever geholpen door een Dockx medewerker? Reserveer dan bij een Dockx Service Shop, waar we het volledige assortiment voertuigen verhuren en je kan rekenen op onze vertrouwde persoonlijke service.

Veelgestelde vragen

Wat heb ik nodig om een account aan te maken/mij te registreren?

De registratie via de app is heel eenvoudig. Om een account aan te maken vul je je persoonlijke gegevens, rijbewijs en identiteitskaart gegevens in. Hou deze documenten dus zeker bij de hand. Voltooi je registratie door akkoord te gaan met de waarheidsverklaring en algemene voorwaarden en je bent klaar voor je eerste huring via de app.

Ik kan mij niet registreren, wat kan ik doen?

Loopt er iets mis met de registratie? Contacteer je dichtstbijzijnde Dockx Service Shop, bel ons op het nummer +32 3 830 88 88 of stuur een mailtje naar app@dockx-rental.be. Zij helpen je onmiddellijk verder. 

Ik heb een account maar kan niet inloggen, wat kan ik doen?

Je kan inloggen met je e-mailadres of klantnummer. Wanneer je je e-mailadres vergeten bent, kan je inloggen met je klantnummer en omgekeerd. Indien je beide login opties vergeten bent, neem je contact op met je Dockx Service Shop of stuur je een mailtje naar app@dockx-rental.be

Ben je je wachtwoord vergeten? Klik dan op de link ‘Wachtwoord vergeten?’. Je vult je e-mailadres in en wij sturen je binnen enkele minuten een e-mail waarmee je een nieuw wachtwoord kan aanmaken. 

Mijn rijbewijs is vervallen, wat kan ik doen? 

Het is niet mogelijk om je te registreren met een vervallen rijbewijs. Van zodra je een nieuw geldig rijbewijs ontvangen hebt, kan je verder met je registratie. 

Ben je al geregistreerd en is je rijbewijs in de tussentijd vervallen? Stuur een foto van de voor- en achterkant van je nieuw rijbewijs naar app@dockx-rental.be en wij passen je profiel verder aan. 

Let op: je bent zelf verantwoordelijk voor het doorgeven van wijzigingen in je klantenprofiel. Er kunnen in bepaalde gevallen extra kosten worden doorgerekend indien we, bij problemen met je account of huring, niet over de juiste gegevens beschikken.  

Mijn rijbewijs of identiteitskaart is gestolen, wat kan ik doen? 

Het is niet mogelijk om je te registreren wanneer je niet over een rijbewijs of identiteitskaart beschikt. Een document van de politie volstaat niet. Van zodra je je nieuwe officiële documenten ontvangen hebt, kan je verder met je registratie. 

Waar kan ik het voertuig ophalen?

Je kan het voertuig ophalen op de parking van één van onze 15 Dockx Service Shops, bij een van onze partners of op een onbemande locatie. Bekijk hier al onze ophaalpunten en haal het voertuig af in de dichtstbijzijnde locatie. 

De Dockx App werkt met vaste standplaatsen. Het voertuig moet na de huurperiode ook terug op de plaats van afhaling worden afgezet. 

Hoe kan ik meerdere/andere bestuurders toevoegen?

Met de gedeelde sleutel kunnen verschillende mensen de gehuurde bestelwagen ophalen en gebruiken. De gedeelde digitale sleutel zorgt voor een vlotte samenwerking zonder ingewikkelde logistiek.

Hoe werkt de gedeelde sleutel?

  1. Voeg bestuurders toe aan je zakelijk account: In de app kan je onder ‘Overzicht bestuurders’ verschillende bestuurders toevoegen aan je zakelijke account. Zo kan je bij het maken van een reservatie eenvoudig een bestuurder toewijzen uit dit lijstje.‌‌

    Als de bestuurder zelf nog geen account heeft, ontvangt deze via e-mail een uitnodiging om een eigen account aan te maken in de app. Dit privé account wordt dan gelinkt aan het zakelijke account.
     
  2. Maak je reservering: Je reserveert een voertuig via de Dockx Rental app.
     
  3. Kies bestuurders voor je reservatie: Tijdens het reserveren kies je een reeds gelinkte bestuurder uit de lijst of nodig je een nieuwe bestuurder uit. Deze bestuurder wordt dan toegevoegd aan de reservatie.
     
  4. Vertrek zorgeloos met je voertuig: De toegevoegde bestuurders kunnen elks met hun privé account het voertuig ophalen (met de digitale sleutel), mogen met het voertuig rijden en het voertuig terugbrengen.
Hoe kan ik het voertuig openen/sluiten?

Je kan het voertuig eenvoudig openen en sluiten via je smartphone. Dit aan de hand van de ‘Voertuig openen’ en ‘Voertuig sluiten’ knop die op het scherm van je huidige huring staat. 

Heb ik een sleutel nodig?

  • Is het voertuig uitgerust met een start/stop knop? Je hebt geen sleutel nodig. Druk op de start knop en je kan vertrekken. 
  • Is het voertuig niet uitgerust met een start/stop knop? Je vindt de sleutel in het handschoenkastje. Vergeet de sleutel na je huring niet terug te plaatsen in het handschoenkastje. 
Wat is (niet) inbegrepen in de huurprijs?

In de huurprijs zijn inbegrepen:

  • Verzekering Burgerlijke Aansprakelijkheid (BA).
  • Gratis kilometers afhankelijk van de huurperiode.
  • 24u op 24 en 7 dagen op 7 assistentie en, afhankelijk van de situatie, autopechverhelping binnen Europa.
  • Assistentie, depannage en beperkte autopechverhelping. Pechverhelping is alleen inbegrepen indien het een technische fout aan het voertuig betreft. Bij een fout veroorzaakt door de huurder wordt een meerprijs voor pechverhelping aangerekend, afhankelijk van de locatie en het tijdstip van de depannage. 

In de huurprijs zijn niet inbegrepen

  • Brandstof: je vertrekt altijd met een volle brandstoftank en brengt het voertuig met een volle tank weer binnen. Enkel bij de module huur-per-uur is de brandstof inbegrepen. Doe je dit niet, wordt de prijs van de tankbeurt toegevoegd op het eindfactuur. 
  • Aanvullende afkoop vrijstelling door de huurder gekozen.
  • Waarborg: het bedrag wordt berekend op de duurtijd van het contract en verschilt per voertuigtype.
  • Eventueel extra kosten voor het reinigen van het voertuig. Deze kost wordt enkel in rekening gebracht indien het voertuig in slechte staat werd afgeleverd of wanneer er gerookt werd in het voertuig. 
Wie kan de app gebruiken?

Iedereen die 21 jaar of ouder is, een geldig rijbewijs heeft en in het bezit is van een Belgisch gsm-nummer kan de app gebruiken. Jouw smartphone werkt als sleutel voor het openen van het voertuig. Hierdoor zal de gemaakte reservatie enkel op jouw smartphone werken. 

Kan ik extra inpakmateriaal, verhuismateriaal of -tools huren via de app?

Dit is niet mogelijk via de app. Ontvang je graag inpak- of verhuismateriaal voordat je het voertuig ontleent? Dan kan je dit steeds online bestellen via www.dockx-boxes.be​​​​​​​. Bestellingen geplaatst voor 13u worden de volgende werkdag geleverd. 

App voor zakelijke klanten

Met de app reserveer je nog sneller een bestelwagen voor jezelf en je medewerkers. Je hebt de mogelijkheid om met één account meerdere chauffeurs de baan op te sturen. 

Wat is een Pick-up Point?

Er is een compleet nieuw netwerk Pick-up Points in de maak. Maar wat is dit nu juist? En wat is het verschil met een Dockx Service Shop? We leggen het je hier allemaal uit. 

Onze partners

Onze bestel- en verhuiswagens zijn nu ook beschikbaar op de parking van retailers en dienstverleners. Zo krijg je jouw (grote) aankoop of transport vlot vervoerd.