Heb je een vraag over je autoverhuur? Hier vind je een antwoord op de meest gestelde vragen. Je antwoord niet gevonden? Chat met ons of neem contact op met jouw Dockx Service Shop.


Welke stappen moet ik volgen om een voertuig te huren?

  • Bepaal waar je je voertuig wilt reserveren: op de Dockx Rental website of in de Dockx Service Shop
  • Kies je voertuig. Tijdens drukke periodes kan het gebeuren dat het gewenste voertuig niet beschikbaar is. In dit geval bieden we een gelijkwaardig alternatief aan.  
  • Bepaal hoe lang en voor welke dagen je het voertuig wilt gebruiken.
  • Check hoe je voordelig kan huren
  • Bepaal de Dockx Service Shop waar je het voertuig wilt ophalen.
  • Reserveer via de site, per e-mail, telefoon of in de Dockx Service Shop van jouw keuze.
  • Vermeld bij reservering altijd je naam, voornaam, adres, telefoon, e-mail, voertuigtype en de datum van ophalen en terugbrengen van het voertuig.
  • Betalen kan je online of in de shop.
  • Voor elke huring ontvang je een factuur. Deze sturen we per e-mail bij het binnenbrengen van het voertuig. 
  • Reserveer tijdig. Vooral in het weekend en tijdens de vakantie is de kans groter dat het gewenste voertuig niet meer beschikbaar is indien je niet op tijd reserveert. 
  • Wil je het voertuig maar voor een halve dag huren? Dan is het niet mogelijk om dit op voorhand te reserveren. Neem de desbetreffende dag contact op met jouw Dockx Service Shop. Onze medewerkers bekijken wel type voertuig er nog beschikbaar is voor jou die dag. 

De technische gegevens van de voertuigen zijn niet bindend naar contractueel recht. Kleine afwijkingen kunnen zich voordoen aangezien we er steeds naar streven jou de meest recente modellen aan te bieden.

Terug naar vragen

Wat is inbegrepen in de huurprijs en wat niet?

In de huurprijs zijn inbegrepen:

  • Verzekering Burgerlijke Aansprakelijkheid (BA).
  • Gratis kilometers afhankelijk van de huurperiode en van het type voertuig.
  • 24u op 24 en 7 dagen op 7 assistentie en, afhankelijk van de situatie, autopechverhelping binnen Europa.
  • Assistentie, depannage en beperkte autopechverhelping. Pechverhelping is alleen inbegrepen indien het een technische fout aan het voertuig betreft. Bij een fout veroorzaakt door de huurder wordt een meerprijs voor pechverhelping aangerekend, afhankelijk van de locatie en het tijdstip van de depannage. 

In de huurprijs zijn niet inbegrepen:

  • Brandstof: je vertrekt altijd met een volle brandstoftank en brengt het voertuig met een volle tank weer binnen. Lukt dat niet, dan tanken wij het voertuig voor jou vol aan onze pomp. De prijs van deze tankbeurt (brandstof tegen dagprijs) wordt toegevoegd op het eindfactuur.
  • Aanvullende afkoop vrijstelling door de huurder gekozen. 
  • Waarborg: het bedrag wordt berekend op de duurtijd van het huurcontract én verschilt per voertuigtype.
  • One way service: wil je het voertuig op een andere locatie inleveren, dan betaal je een supplement van € 50 (incl. btw).
  • Extra bestuurder: voor een bijkomende bestuurder van een personenwagen, bestelwagen, vrachtwagen en verhuiswagen betaal je € 19,97 (incl. btw) extra per bestuurder.
  • Eventueel extra kosten voor het reinigen van het voertuig. Deze kost wordt enkel in rekening gebracht indien het voertuig in slechte staat werd afgeleverd of wanneer er gerookt werd in het voertuig. 
Terug naar vragen

Wanneer kan ik goedkoper huren?

Afhankelijk van de periode (week/weekend) is de huur van een voertuig goedkoper of duurder. Buiten de piekperiodes (laatste week van de maand, zaterdag of vakantieperiodes) een personenwagen, bestelwagen, verhuiswagen of vrachtwagen huren, kan je een mooie besparing opleveren. Dit varieert per type voertuig.

  • Voor personenwagens zijn er voordelige tarieven voor week- en maandverhuur.
  • Voor bestel- en verhuiswagens zijn de prijzen goedkoper op maandag, dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag; en voor de huur vanaf 5 opeenvolgende dagen. Ook huren op een zondag is steeds goedkoper dan huren op een zaterdag.
  • Voor motoren zijn de prijzen goedkoper in weekverhuur. 
  • Voor alle type voertuigen zijn er voordelige week- en maandtarieven beschikbaar. 

Regelmatig zijn er ook mooie kortingen op midweekverhuur van bestelwagens en verhuiswagens. Ook vroege boekers van minibussen en motoren kunnen met onze jaarlijks terugkerende acties hun voordeel doen.

Terug naar vragen

Kan ik huren op een zondag of op een feestdag?

De Dockx Service Shops zijn gesloten op zon- en feestdagen. Wil je een voertuig huren op een zondag of op een feestdag, dan moet je het voertuig de dag op voorhand tussen 17u30 en 18u00 ophalen in de door jouw gekozen Dockx Service Shop. Voor dezelfde prijs heb je hierdoor het voertuig een avond langer.  

Terug naar vragen

Kan ik mijn reservatie verlengen/annuleren?

Kan ik de duur van een verhuurperiode aanpassen?
Het voertuig verlengen kan uitsluitend in de Dockx Service Shop waar je het voertuig hebt afgehaald (telefonisch verlengen is niet mogelijk). De waarborg wordt aangepast en je krijgt een nieuw huurcontract. Zonder dit contract ben je niet gedekt door de verzekering.

Kan ik een reservatie annuleren?
Als je gereserveerd hebt en je wilt de reservatie ongedaan maken dan kan je kosteloos annuleren tot 48 uur voor je vertrek. Gebeurt de annulatie binnen de 48 uur voor je vertrek dan rekenen we een annulatie-fee van € 75,00 aan. Neem hiervoor contact op met jouw Dockx Service Shop.

Terug naar vragen

Kan ik extra zaken huren naast het voertuig?

Ja, het is mogelijk om in de Dockx Service Shop of online aanbevolen extra’s te reserveren. Zo bieden wij bijvoorbeeld handig verhuismateriaal (zoals dozen, rolplanken, beschermhoezen, verhuislinten, …) aan. Of kan je een GPS huren bij een motor. Bepaalde extra’s, zoals een dakdrager, trekhaak of winterbanden, kunnen enkel in de Dockx Service Shop worden aangevraagd. Neem hiervoor tijdig contact op met jouw Dockx Service Shop.  

Daarnaast kan je, zowel online als in de Dockx Service Shop, extra bestuurders toevoegen voor je autoverhuur of je wagen tegen een kleine meerprijs upgraden naar een groter model. Opgelet: het voertuig is enkel verzekerd als de chauffeur(s) vermeld staan op het contract. 

De extra’s kunnen tijdens je reservatie worden aangevraagd in de stap ‘Opties’. Voor deze extra’s wordt een meerprijs aangerekend en ze zijn afhankelijk van beschikbaarheid.

Terug naar vragen